یادداشت 24

یادداشت 24

یادداشت های روزانه+داستان دنباله دار
یادداشت 24

یادداشت 24

یادداشت های روزانه+داستان دنباله دار

یادداشت 22-انگشت در دماغ

آدمایی هستیم که همش مینالیم ازینکه دنیا چقد نا عادلانه ست چرا عزیزانمون میمیرن یا مریض میشن....آدمایی هستیم که فک میکنیم در دنیا هیچگونه نظمی نیس و در واقع ملقمه ایه از آشفتگی های فراوان و پیاز داغ ها و بدی ها بدی ها بدی ها که نتیجه ی این آش شله قلم کار یه اسهال درست و حسابیه....

به نظرم اگه با دید جهان به خودت نگاه کنی میبینی که چقد همه چیز سر جاشه....حتی جنگ حتی کشتار حتی همه ی چیزای بد....نمیخام بگم جنگ خوبه یا مردن آدما خوشحالم میکنه...فقط دارم از دید دنیا نگاه میکنم که از نظرش انسان با درخت تفاوتی نداره هممون براش حکم طبیعت رو داریم.....موجودات همونطور که به دنیا میان بایدم بمیرن....همونطور هم دنیا برای ایجاد تعادل در طبیعتش مجبوره یه توده رو حذف کنه با بلایای طبیعی با جنگ با بیماری....اگه با دید دنیا به خودت نگاه کنی میبینی که چقد همه چیز ساده و قابل تعریفه....این مسئله ای بود که چند وقت فکرمو درگیر کرده بود...

اولین گزارش خبرنگاریمو تحویل دادم بعد از ظهر سعی میکنم به مناسبت روز جهانی کارگر یه سری اطلاعات و سوال جمع اوری کنم تا از رییس اداره ی کار و رفاه اجتماعی بپرسم...

صبح داشتیم راجبه شخصیت های سیاسی قرن گذشته حرف میزدیم....ازونجایی که من هر کتابی که میخونم جو میگیرتم شروع کردم از مامان و مریم پرسیدن که آیا فلان و فلانک و میشناسی یا نه....و سپس ادامه ی ماجرا که به یه کمدی فجیع ختم شد:

-من:مامان ایندیرا گاندی رو میشناسی؟

مامان:اره...اععع....دختر مهاتما گاندیه دیگه نخست وزیر هند

من:ماااامان....ایندیرا گاندی وختر جواهر لعل نهروعه که نخست وزیر بودن جفتشون....فامیلی  شوهر ایندیرا ،گاندی بوده....مثل اسم فامیلی محمدی که توی ایران پر شمارن لابد گاندی هم توی هند بسیارن....خب حالا بهم بگو علی  بی نظیر بوتو کی بوده....

مامان:اع خبب این نخست وزیر پاکستان بوده باباشم رییس جمهور بودش ....اسم باباشم محمد علی کلی بوده

من:یاااااا ابرفرضضض،مامان محمد علی کلی بوکسوره

مامان:جدی باباش بوکسور بوده؟

من:مامانننن محمد علی آمریکاییه

مامان:اع تبعه ی آمریکا هم بوده رفته نخست وزیر پاکستان شده ؟(احتمالا داره توی ذهنش علت مداخله های آمریکا در پاکستان رو به علت آمریکایی بودن پدر بی نظیر بوتو منطقی میشماره)

من:مامان فراموشش کن ....ناهار چی داریم؟

پ.ن:آنان که اسیر عقل و تمیز شدند

 در حسرت هست و نیست ناچیز شدند

رو بی خبری و آب انگور گزین

کان بیخبران به غوره مویز شدند


پ.ن2:هوای خوب عالی ....دو تا لیوان نسکافه با عسل.....همسایه فضول نفوذی در خانه امان....خواندن کتاب جدید....احساس کوچک خوشبختی....و زندگی که همچنان ادامه داره.... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد